Maja & Josefin i Draknästet 

Den 5:e oktober sändes avsnittet där vi, Josefin och Maja, berättade om Inimini - en e-handel som säljer second hand-barnkläder efter stil och storlek i matchande klädpaket och enstaka plagg. Josefin och Maja pitchade för drakarna Lena Apler, Shervin Razani, Sara Wimmercranz, Jonas Tellander och Christian von Koenigsegg.

 

Enkelt och smidigt att köpa second hand-barnkläder

Iniminis vision är att göra det lika enkelt att köpa begagnade barnkläder som nyproducerade. Därför fokuserar Inimini på att presentera plaggen på ett inspirerande sätt, sortera plaggen efter olika stilar och kvalitetskolla plaggen noggrant. 

"Vi får ofta höra från våra kunder att de är så glada att de hittade till oss. Det känns så roligt!" - Josefin Runquist, grundare

Hur gick det för oss i Draknästet? 

Kika hur det gick för oss i Draknästet när vi presenterade våra begagnade barnkläder och hur vi ser företaget växa. Här på SVT play hittar du avsnittet. 

Känslorna svämmade över

En spontanansökan till Draknästet i början av 2023 och några veckor senare fick vi svar att vi skulle vara med. Men det var hemligt (!) Så mycket känslor kring detta. Hur skulle det tas emot? Hur mycket investering skulle vi söka? Till vilken procent? Vilka kläder skulle vi ha på oss? Vad skulle vi ha med oss in på inspelningen? 
Dagen kom snabbt och vi packade bilen och körde från Malmö upp till Stockholm. Hela vägen satt vi och tränade vår pitch - den satt! 
En väldigt spännande upplevelse att få se hur inspelningen av Draknästet sker och när vi kom på morgonen så började vi bygga vårt stora berg av begagnade barnkläder för att illustrera hur mycket barnkläder vi köper under 10 år. 
Till slut kallades vi in och stod redo att gå in till drakarna Lena Apler, Shervin Razani, Sara Wimmercranz, Jonas Tellander och Christian von Koenigsegg. Helt plötsligt vänder sig Josefin till Maja:
- Vad är min första mening? Jag har tappat den! 
- Jag vet inte! Jag kan inte ditt stycke! 
Efter en halv minuts panik så kom det tillbaka! Precis därefter så hör vi "Kör" och det var vår signal att börja gå ner för trappan. 

Väl inne hos drakarna glömde vi kamerorna och allt folk som arbetar med produktionen. Allt fokus var på att pitcha bra och att svara på frågorna bra. Det var kul, läskigt, spännande och en upplevelse vi aldrig glömmer!


Press-sida

Vill du skriva om oss? Vi har samlat pressmaterial och kontaktuppgifter här.